Monday, November 12, 2007

名校與神童

前面寫過一篇面試故事,靈感來自家人親身經歷,說時好笑,但笑中有淚。

那天與故事中的母親聊起,她還沮喪過自己失落中秋金多寶,最慘是未及回氣又得開始下一輪行動,即再揾學校再申請再面試,可以想像她與小不點有多疲累,她說:「無辦法啦,都係想佢第日條路好行啲,無咁辛苦。」

無咁辛苦?會嗎?同日新聞報導,國泰招募機倉服務員,同樣幾千人排隊申請,迫爆鏡頭,說明競爭無時無刻存在,由嬰兒出生那一秒開始,越演越烈。

也不知道是雞先還是蛋先,名校收生制度與家長心理總是互為因果,它越難入大家越覺得馨香。今時今日明明有電腦可download打印application form,它非要各位父母排隊輪籌拿表格,在校園內外排起長長人龍,製造爭崩頭的視覺效果;家長們為表忠貞,亦紛紛擔凳仔霸頭位;另外名校間亦有競爭,搶先拔尖,提前一年進行收生面試,小孩該三歲才開始上學,結果兩歲就要識講:「我叫XXX,英文名XXXX」、媽媽叫乜名、爸爸做邊行、今朝食麵飽牛奶做早餐、頭先搭地鐵再轉小巴嚟面試、哩個係茶杯哩個係茶壺、老師請飲茶、唔洗客氣…..老實講,如果兩歲就咁醒目,一早比中大收咗讀醫啦,洗鬼嚟讀幼稚園咩!

不過此乃精英制大勢所趨,無一倖免,而且只會不斷將戰線提前,好的小學生來自好的幼稚園,好的幼兒來自好的preschool,好的preschool來自好的playgroup….如此推論,未來的神童訓練應該始自胎教,且在不久的將來我們該看到以下情况:

BB一出世,臍帶剛剪就同醫生講:「醫生唔該哂!」回頭再講:「媽咪辛苦哂!我上世投胎之前已經入咗名校申請表排期,在你肚內亦訓練有數,依家隨時ready, Let's go!」

3 Comments:

At 11:39 AM, Blogger Helmet Jane said...

機會只會留比有準備嘅人,所以BB在媽媽肚中,應該唔單止要聽莫扎特,仲要聽埋靈格風,兼且唔好聽英,普,日,法,德語咁普通,起碼都要學烏茲別赫或斯洛文尼亞語,咁先夠罕有同矜貴,先可以快人一步理想達到!

又或者我地今世應該開始讀埋下世嘅書,兼且孟婆湯記得唔好一口(口拍)哂,等我地下一世就唔會咁徬徨,起碼打定個底,唔駛要三歲前由零開始學咁鬼多野囉.

P.S.BB一出世,臍帶剛剪就同醫生講:「醫生唔該哂!」...笑死我!

 
At 9:37 AM, Blogger 資少少 said...

所以有時我興慶娘親生早我幾十年,當時競爭無咁犀利。

以今日標準看來,我此等質劣兒童可能未到校門已經比人淘汱咗。

 
At 10:05 AM, Blogger Alice said...

針唔吉到肉唔知痛. 少女子每天要吉手指及打針,梗係笑唔出. 當有超過1間學校話收你個仔/女的時候,你又有第2個煩惱. 而又當你個仔/女入學時,你又出現自相矛盾症,question自己點解唔選呢間個間.

And the game goes on.

再報英文班,普通話,畫班,唱歌,ballet,戲劇,公民數......

 

Post a Comment

<< Home